1- اشتگمولر، ولفگانگ (1375). علم متعارف و انقلابهای علمی. شاپور اعتماد.دیدگاهها و برهانها، مقالههایی در فلسفۀ علم و فلسفۀ ریاضی، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز. 146-167.
2- اعتماد، شاپور (1375). دیدگاهها و برهانها، مقالههایی در فلسفۀ علم و فلسفۀ ریاضی (ترجمه، تألیف و گردآوری). تهران: نشر مرکز.
3- اُکاشا، سمیر (1387).فلسفۀ علم.هومن پناهنده. چاپ اول، تهران: فرهنگ معاصر.
4- پوپر، کارل (1375). معیار تعیین خصلت تجربی دستگاههای نظری. شاپور اعتماد. دیدگاهها و برهانها، مقالههایی در فلسفۀ علم و فلسفۀ ریاضی، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز. 45-48.
5- شیخرضایی، حسین (1388). استعاره و علم تجربی. فصلنامه اندیشه دینی، دانشگاه شیراز، پیاپی 30، 74-57.
6- کارنپ، رودلف (1375). علوم صوری و علوم تجربی. شاپور اعتماد. دیدگاهها و برهانها، مقالههایی در فلسفۀ علم و فلسفۀ ریاضی، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز، 36-44.
7- گارفری-اسمیت، پیتر (1392).درآمدی بر فلسفۀ علم پژوهشی در باب یکصد سال مناقشه بر سر چیستی علم. نواب مقربی. چاپ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
8- Arbib, M. A., Hesse, M. B. (1986). The construction of reality. Cambridge: Cambridge university press.
9- Campbell, N. R. (1920). Physics the elements. Cambridge University Press.
10- Christopher, F. & Mooney, S. J. (1991). Theology and science: a new commitment to dialogue. Theological Studies 52, 290-329.
11- Crease, R. P. (1998). Hermeneutics and the natural sciences: Introduction.Hermeneutics and the Natural Sciences, Kluwer Academic Publishers: Netherlands. (Reprinted from Man and World, 30 (3), 1997).
14- Gutting, G. (2005). Continental philosophy of science. United Kingdom: Blackwell publishing Ltd.
15- Habermas, J. (1971). Knowledge and human Interests,(Translated by J Shapiro from original publication in Germany 1968). Boston: Beacon.
16- Hesse, M. B. (1961). Forces and fields: the concept of action at a distance in the history of physics. Dover (2005) unabridged republication.
17- Hesse, M. B. (1966).Models and analogies in science. University of Notre Dame Press: Notre Dame, Indiana.
18- Hesse, M. B. (1973a).Indefense of objectivity, Annual Philosophical Lectures, proceeds of the British Academy, vol. iviii, 275-292.
19- Hesse, M. B. (1973b). Models of theory change. Logic, methodology and philosophy of science, ed. P. Suppes et al., Amsterdam, pp. 379-392.
20- Hesse, M. B. (1977). Truth and the growth of scientific knowledge,PSA 1976, vol. ii, (Philosophy of Science Association) ed. F. Suppe and P. D. Asquith, 261-280.
21- Hesse, M. B. (1980). Revolutions and reconstructions in the philosophy of science. Brighton: Harvester press.
22- Hesse, M. B. (1988). The cognitive claims of metaphor. The Journal of Speculative Philosophy, New Series 1(2), 1-16.
23- Minogue, B. P. (1978). Realism and Intentional Reference. Philosophy of Science 3(45), 445-455.
24- Popper, K. R. (1979). Objective Knowledge, an Evolutionary Approach. Oxford University Press (first published 1972).
25- Putnam, H. (1975). What Is "Realism"? Proceedings of the Aristotelian Society, 76, new series, 177-194. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/4544887
26- Rashford, J. M. (2009). Considering Hans-Georg Gadamer's Philosophical Hermeneutics as a Referent for Student Understandingof Nature-of-Science concepts. Middle-Secondary Education and Instructional Technology Dissertations, Georgia state university. http://scholarworks.gsu.edu/msit_diss/51/
27- Rorty, R. and Hesse, M. B. (1987). Unfamiliar noises. Proceedings of Aristotelian society, 283-311.
28- Rouse, J. (2005). Heidegger on science and naturalism.Continental philosophy of science, 123-141.
29- Schlimm, D. (2003). Axiomatics and Progress in the Light of 20th Century Philosophy of Science and Mathematics. Papers of the Conference Held in Bonn, February, 14-17.
30- Shaw, R. K. (2009). The metaphysics of physics education.Annual conference of Philosophy of Education Society of Australasia, Hawaii.
31- Shaw, R. K. (2012). The Implications for Science Education of Heidegger’s Philosophy of Science. Educational Philosophy and Theory, 45(5), 546-570.
32- Shaw, R. K. (2010). Truth and Physics Education: a Heideggerian Analysis.Thesis submitted in fulfilment of the degree of doctor of philosophy. Auckland: The University of Auckland.