Document Type : Research Paper

Authors

1 student of Philosophy of Science and technology, Institute for Humanities and Cultural Studies

2 Institute for Humanities and Cultural Studies, Department of Philosophy of Science and Technology

Abstract

Martin Heidegger's idea is a whole interconnected and the universality of it can be considered as a "philosophy of technology". The central concept of Heidegger's philosophy is Being, concealment and its concealment.
His course of thought begins with a critique of metaphysics from Plato to Nietzsche and it goes on to try to develop another kind of philosophy.Then, by way of metaphysics, it reaches Gestell.
The " Gestell" absolute a horizon of the concealment of Being as the essence of modern technology, with its semantic synonymy in the sense of perfection and the end of metaphysics.
The present study will reconstruct Heidegger's thought about the concept of "Gestell" and will show how his totality of thought can be regarded as a philosophy of integrated technology.
As any regional interpretation of his views on technology will require consideration of the whole of his thinking.

Keywords

آندرئاس، لوکنر (1394)، درآمدی به وجود و زمان، ترجمۀ احمدعلی حیدری، تهران: علمی.
بیمل، والتر (1387)، بررسی روشن‌گرانۀ اندیشههای مارتین هایدگر، ترجمۀ بیژن عبدالکریمی، تهران: سروش.
ذاکرزاده، ابوالقاسم (1388)، ایدهآلیسم آلمانی، آبادان: پرسش.
کهون، لارنس (1384)، «نامه دربارۀ انسان‌گرایی، از مارتین هایدگر»، در:  از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ویراستۀ عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
والگانیو، دانیلا (1386)، درآمدی بر افادات به فلسفۀ هایدگر، ترجمۀ محمدرضا قربانی، تهران: گام نو.
ورنو، روژه و ژان وال (1387)، نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست‌بودن، ترجمۀ یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.
ویس، ژان ماری (1397)، واژهنامۀ هایدگر، ترجمۀ شروین اولیایی، تهران: ققنوس.
ویلر، مایکل (1395)، دانشنامۀ فلسفی استنفورد، ذیل مدخل «مارتین هایدگر»، ترجمۀ سیدمسعود حسینی، تهران: ققنوس.
هایدگر، مارتین (1386 الف)، هستی و زمان، ترجمۀ سیاوش جمادی، تهران: ققنوس.
هایدگر، مارتین (1386 ب)، «پرسش از تکنولوژی»، در:  فلسفۀ تکنولوژی، ترجمۀ شاپور اعتماد، تهران: مرکز.
هایدگر، مارتین (1389 الف)، متافیزیک چیست؟، ترجمۀ سیاوش جمادی، تهران: ققنوس.
هایدگر، مارتین (1389 ب)، «چیز»، در: شعر، زبان، و اندیشۀ رهایی، ترجمۀ عباس منوچهری، تهران: مولی.
هایدگر، مارتین (1389 ج)، «شاعران به چه کار آیند؟»، در: شعر، زبان، و اندیشهی رهایی، ترجمۀ عباس منوچهری، تهران: مولی.
هایدگر، مارتین (1389 د)، «راه بازگشت به درون سرزمین مابعدالطبیعه»، در: فلسفه و بحران غرب، ترجمۀ محمدرضا جوزی، تهران: هرمس.
هایدگر، مارتین (1389 ه)، «وارستگی گفتاری در تفکر معنوی»، در: فلسفه و بحران غرب، ترجمۀ محمدرضا جوزی، تهران: هرمس.
هایدگر، مارتین (1390)، چه باشد آن‌چه خوانندش تفکر، ترجمۀ سیاوش جمادی، تهران: ققنوس.
هایدگر، مارتین (1391)، نیچه، ترجمۀ ایرج قانونی، ج ۲، تهران: آگه.
هایدگر، مارتین (1392 الف)، مسائل اساسی پدیدارشناسی، ترجمۀ پرویز ضیاءشهابی، تهران: مینوی خرد.
هایدگر، مارتین (1392 ب)، «عصر تصویر جهان»، فصل‌نامۀ ارغنون؛ مسائل مدرنیسم و مبانی پستمدرنیسم، ترجمۀ یوسف اباذری، تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
هایدگر، مارتین (1397)، اصل بنیاد، ترجمۀ طالب جابری، تهران: ققنوس.
یانگ، جولیان (1394)، هایدگر واپسین، ترجمۀ بهنام خداپناه، تهران: حکمت.
 
Dreyfus, Hubert (2005), Companion to Heidegger, Oxford: BlackWell.
Heidegger, Martin (1989), Beiträge zur Philosophie: (Vom Ereignis) (1936-1938), Friedrich-Wilhelm von Herrmann, Gesamtausgabe, vol. 65, Frankfurt: Klostermann.
Heidegger, Martin (1992), Gesamtausgabe Abt. 2 Vorlesungen Bd. 52. Hölderlins Hymne ' Andenken': Freiburger Vorlesung Wintersemester 1941/42, Frankfurt: Klostermann.
Heidegger, Martin (2008), Towards the Definition of Philosophy, trans. Ted Sadler, New York: Continuum.
Hiedegger, Martin (1967), What Is a Thing?, trans. W. B. Barton and Vera Deutsch, Chicago: Regnery.
Hiedegger, Martin (1977(, The Question Concerning Technology and Other Essays, trans. Wiliam Lovitt, New York: Harper & row.